Veel gestelde vragen e-mail

Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Outlook 2010 / 2013?

Hier kun je lezen hoe je Microsoft Outlook 2013 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.

  • Open Outlook
  • Ga naar ‘Bestand’ en klik op ‘Info’
  • Klik op ‘Account toevoegen’
  • Kies onderaan voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’
  • Klik op ‘Volgende’
  • Kies voor ‘POP of IMAP’ (indien Outlook 2010 kies voor ‘Internet-e-mail’)
  • Klik op ‘Volgende’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘Naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Vink het vakje voor ‘Wachtwoord onthouden’ aan
  • Klik op ‘Meer instellingen’
  • Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
  • Vink het vakje voor ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan
  • Kies voor ‘Aanmelden met’
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
  • Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
  • Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ het getal ’587′ in
  • Klik op ‘Ok’
  • Klik op ‘Volgende’
  • Klik op ‘Sluiten’ nadat de instellingen zijn getest en er een connectie gemaakt is
  • Klik op ‘Voltooien’

Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Outlook for Mac 2011?

Hier kun je lezen hoe je Outlook for Mac 2011 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.

  • Gebruikt u Outlook for Mac 2011 voor het eerst? Klik dan op ‘Account toevoegen’. Heeft u het programma al eens gebruikt? Klik dan op ‘Hulpmiddelen’ > ‘Accounts’
  • Kies voor ‘E-mailaccount’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw gebruikersnaam in
  • Kies bij ‘Type’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Klik op ‘Account toevoegen’

Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Mail voor Windows 8 / 10?

Hier kun je lezen hoe je Mail voor Windows 8 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.

  • Open de e-mailapplicatie
  • Ga met uw muis naar rechtsboven in de hoek zodat het menu rechte tevoorschijn komt
  • Klik op ‘Instellingen’
  • Klik op ‘Accounts’
  • Klik op ‘Account toevoegen’
  • Klik op ‘Ander account’
  • Kies voor ‘IMAP’
  • Klik op ‘Verbinden’
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Verbinden’

Omdat de computer uw e-mailadres nog niet eerder geregistreerd heeft, krijgt u een foutmelding en wordt om meerdere gegevens gevraagd. Vul alle gegevens in om het e-mailaccount te activeren.

  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
  • Vul bij ‘Inkomende (IMAP) e-mail server’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘poort’ 143 in
  • Vink het vakje voor ‘Inkomende server verplicht SSL’ uit
  • Vul bij ‘Uitgaande (SMTP) e-mail server’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘poort’ 587 in
  • Vink het vakje voor ‘Uitgaande server verplicht SSL’ uit
  • Vink het vakje voor ‘Uitgaande server verplicht authenticatie’ uit (het volgende vinkje wordt automatisch geblokkeerd)
  • Klik op ‘Verbinden’

Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Thunderbird?

Hier kun je lezen hoe je Thunderbird kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.

  • Open Thunderbird
  • Klik op ‘Extra’ > ‘Accountinstellingen’
  • Klik op ‘Account toevoegen’
  • Klik op ‘E-mail account’
  • Klik op ‘Volgende’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘Uw naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Volgende’
  • Kies bij ‘Type inkomende e-mailserver’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Inkomende server’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Uitgaande server’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Klik op ‘Volgende’
  • Vul bij ‘Inkomende gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Uitgaande gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Klik op ‘Volgende’
  • Vul bij ‘Accountnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Klik op ‘Volgende’
  • De configuratie is voltooid

Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Apple Mail?

Hier kun je lezen hoe je een extra e-mailadres kunt toevoegen in Apple Mail.

  • Open de e-mailapplicatie
  • Ga naar het menu-item ‘Mail’ > ‘Voorkeuren’
  • Klik op het tabblad ‘Accounts’
  • Klik linksonder op het plus-teken ‘Account Toevoegen’

Accountinstellingen

  • Vul bij ‘Volledige naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
  • Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Ga door’
  • Kies bij de beveiligingsmelding voor ‘Verbinden’

Inkomende mailserver

  • Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
  • Vul bij ‘Beschrijving’ een omschrijving van de e-mailbox in (zakelijk, prive, etc.)
  • Vul bij ‘Server inkomende e-mail’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Klik op ‘Ga door’

Uitgaande mailserver

  • Vul bij ‘Beschrijving:’ uw algemene beschrijving voor de uitgaande mailserver in
  • Vul bij ‘Server uitgaande post’ in mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vink het vakje voor ‘Gebruik alleen deze server’ aan
  • Vink het vakje voor ‘Gebruik identiteitscontrole’ aan
  • Vul uw volledige e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in
  • Klik op ‘Ga door’

Accountoverzicht

  • U treft nu een overzicht. Vink het vakje voor ‘Zet account online’ aan
  • Klik op ‘Aanmaken’

Hoe stel ik mijn e-mailbox in via mijn iPhone/iPad?

Hier kun je lezen hoe je een iPhone en iPad handmatig kunt instellen om e-mail te kunnen ontvangen en versturen met jouw e-mailadres.

  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Selecteer ‘E-mail, contacten, agenda’s
  • Selecteer onder ‘Accounts’ > ‘Nieuw account’
  • Selecteer ‘Anders’
  • Selecteer ‘Voeg mailaccount toe’

Nieuw

  • Vul bij ‘Naam’ uw naam in
  • Vul bij ‘E-mail’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Vul bij ‘Beschrijving’ een e-mailbox omschrijving in
  • Selecteer ‘Volgende’
  • Selecteer ‘IMAP’

Server inkomende post

  • Vul bij ‘Hostnaam’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in

Server uitgaande post

  • Vul bij ‘Hostnaam’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
  • Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
  • Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
  • Selecteer ‘Volgende’
  • Selecteer ‘Ja’ bij de melding: ‘Geen verbinding via SSL. Wilt u de account zonder SSL configureren?’
  • Selecteer ‘Bewaar’