Veel gestelde vragen e-mail
Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Outlook 2010 / 2013?
Hier kun je lezen hoe je Microsoft Outlook 2013 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.
- Open Outlook
- Ga naar ‘Bestand’ en klik op ‘Info’
- Klik op ‘Account toevoegen’
- Kies onderaan voor ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’
- Klik op ‘Volgende’
- Kies voor ‘POP of IMAP’ (indien Outlook 2010 kies voor ‘Internet-e-mail’)
- Klik op ‘Volgende’
Accountinstellingen
- Vul bij ‘Naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
- Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
- Vink het vakje voor ‘Wachtwoord onthouden’ aan
- Klik op ‘Meer instellingen’
- Ga naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’
- Vink het vakje voor ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan
- Kies voor ‘Aanmelden met’
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
- Ga naar het tabblad ‘Geavanceerd’
- Vul bij ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’ het getal ’587′ in
- Klik op ‘Ok’
- Klik op ‘Volgende’
- Klik op ‘Sluiten’ nadat de instellingen zijn getest en er een connectie gemaakt is
- Klik op ‘Voltooien’
Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Outlook for Mac 2011?
Hier kun je lezen hoe je Outlook for Mac 2011 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.
- Gebruikt u Outlook for Mac 2011 voor het eerst? Klik dan op ‘Account toevoegen’. Heeft u het programma al eens gebruikt? Klik dan op ‘Hulpmiddelen’ > ‘Accounts’
- Kies voor ‘E-mailaccount’
Accountinstellingen
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw gebruikersnaam in
- Kies bij ‘Type’ voor POP of IMAP
- Vul bij ‘Server voor inkomende e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Server voor uitgaande e-mail’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Klik op ‘Account toevoegen’
Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Mail voor Windows 8 / 10?
Hier kun je lezen hoe je Mail voor Windows 8 handmatig kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.
- Open de e-mailapplicatie
- Ga met uw muis naar rechtsboven in de hoek zodat het menu rechte tevoorschijn komt
- Klik op ‘Instellingen’
- Klik op ‘Accounts’
- Klik op ‘Account toevoegen’
- Klik op ‘Ander account’
- Kies voor ‘IMAP’
- Klik op ‘Verbinden’
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
- Klik op ‘Verbinden’
Omdat de computer uw e-mailadres nog niet eerder geregistreerd heeft, krijgt u een foutmelding en wordt om meerdere gegevens gevraagd. Vul alle gegevens in om het e-mailaccount te activeren.
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
- Vul bij ‘Inkomende (IMAP) e-mail server’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘poort’ 143 in
- Vink het vakje voor ‘Inkomende server verplicht SSL’ uit
- Vul bij ‘Uitgaande (SMTP) e-mail server’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘poort’ 587 in
- Vink het vakje voor ‘Uitgaande server verplicht SSL’ uit
- Vink het vakje voor ‘Uitgaande server verplicht authenticatie’ uit (het volgende vinkje wordt automatisch geblokkeerd)
- Klik op ‘Verbinden’
Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Thunderbird?
Hier kun je lezen hoe je Thunderbird kunt instellen om automatisch e-mail op te laten halen van MijnHosting.
- Open Thunderbird
- Klik op ‘Extra’ > ‘Accountinstellingen’
- Klik op ‘Account toevoegen’
- Klik op ‘E-mail account’
- Klik op ‘Volgende’
Accountinstellingen
- Vul bij ‘Uw naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijhorende wachtwoord in
- Klik op ‘Volgende’
- Kies bij ‘Type inkomende e-mailserver’ voor POP of IMAP
- Vul bij ‘Inkomende server’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Uitgaande server’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Klik op ‘Volgende’
- Vul bij ‘Inkomende gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Uitgaande gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Klik op ‘Volgende’
- Vul bij ‘Accountnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Klik op ‘Volgende’
- De configuratie is voltooid
Hoe stel ik mijn e-mailadres in via Apple Mail?
Hier kun je lezen hoe je een extra e-mailadres kunt toevoegen in Apple Mail.
- Open de e-mailapplicatie
- Ga naar het menu-item ‘Mail’ > ‘Voorkeuren’
- Klik op het tabblad ‘Accounts’
- Klik linksonder op het plus-teken ‘Account Toevoegen’
Accountinstellingen
- Vul bij ‘Volledige naam’ uw naam in (deze wordt getoond aan anderen)
- Vul bij ‘E-mailadres’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het bijbehorende wachtwoord in
- Klik op ‘Ga door’
- Kies bij de beveiligingsmelding voor ‘Verbinden’
Inkomende mailserver
- Kies bij ‘Type account’ voor POP of IMAP
- Vul bij ‘Beschrijving’ een omschrijving van de e-mailbox in (zakelijk, prive, etc.)
- Vul bij ‘Server inkomende e-mail’ mail.uwdomeinnaam.nl in (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Klik op ‘Ga door’
Uitgaande mailserver
- Vul bij ‘Beschrijving:’ uw algemene beschrijving voor de uitgaande mailserver in
- Vul bij ‘Server uitgaande post’ in mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vink het vakje voor ‘Gebruik alleen deze server’ aan
- Vink het vakje voor ‘Gebruik identiteitscontrole’ aan
- Vul uw volledige e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord in
- Klik op ‘Ga door’
Accountoverzicht
- U treft nu een overzicht. Vink het vakje voor ‘Zet account online’ aan
- Klik op ‘Aanmaken’
Hoe stel ik mijn e-mailbox in via mijn iPhone/iPad?
Hier kun je lezen hoe je een iPhone en iPad handmatig kunt instellen om e-mail te kunnen ontvangen en versturen met jouw e-mailadres.
- Ga naar ‘Instellingen’
- Selecteer ‘E-mail, contacten, agenda’s
- Selecteer onder ‘Accounts’ > ‘Nieuw account’
- Selecteer ‘Anders’
- Selecteer ‘Voeg mailaccount toe’
Nieuw
- Vul bij ‘Naam’ uw naam in
- Vul bij ‘E-mail’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
- Vul bij ‘Beschrijving’ een e-mailbox omschrijving in
- Selecteer ‘Volgende’
- Selecteer ‘IMAP’
Server inkomende post
- Vul bij ‘Hostnaam’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
Server uitgaande post
- Vul bij ‘Hostnaam’ in: mail.uwdomeinnaam.nl (vervang ‘uwdomeinnaam.nl’ door uw eigen domeinnaam)
- Vul bij ‘Gebruikersnaam’ uw volledige e-mailadres in
- Vul bij ‘Wachtwoord’ het wachtwoord van uw e-mailadres in
- Selecteer ‘Volgende’
- Selecteer ‘Ja’ bij de melding: ‘Geen verbinding via SSL. Wilt u de account zonder SSL configureren?’
- Selecteer ‘Bewaar’