Veel gestelde vragen hosting

Wat is (web)hosting?

Webhosting of hosting is een virtuele ruimte op een server die nodig is om een website online te zetten. Je huurt een stukje schijfruimte die 24 uur per dag verbonden is met het internet. Leest meer op de pagina hosting.

Wat is de levertijd van een hostingpakket?

Nadat het je het bestelproces hebt afgerond en direct betaald hebt, zal het hostingpakket automatisch opgezet worden. Je kunt dan direct gebruik maken van het hostingpakket.

Wat is het meest geschikte hostingpakket voor mij?

Dit is afhankelijk van je wensen en technische kennis.

Wil je 1 website met 1 e-mailbox?
Dan kan je prima uit de voeten met MijnHosting XS. Je kan dan gratis gebruik maken van SiteBuilder.

Wil je 1 website, 10 e-mailboxen en gebruik maken van Joomla!, WordPress of Drupal?
Dan kan je uit de voeten met MijnHosting S.

Wil je 2 websites maken of heb je meer dan 10 e-mailboxen nodig?
Kies dan voor MijnHosting M.

WIl je 3 websites maken?
Kies dan voor MijnHosting L.

Hoe log ik in op het control panel van mijn hostingpakket?

Je kunt inloggen op het control panel van het hostingpakket via uw klantaccount. Dit doet u via de volgende stappen:

  • Log rechtsboven in op het klantaccount (rechtsboven in dit scherm)
  • Klik op ‘Actieve producten’
  • Klik op het ‘pijltje’ achter het gewenste product’
  • Klik onder op ‘open control panel’

Hoeveel domeinnamen kan ik in één hostingpakket plaatsen?

Dit is afhankelijk van het hostingpakket. Met een MijnHosting XS en MijnHosting S kun je 1 domeinnaam beheren. Met een MijnHosting M 2 domeinnamen en MijnHosting L 3 domeinnamen.

Hoe kan ik mijn hostingpakket upgraden?

Je kan een bestaand hostingpakket upgraden door een support ticket aan te maken via het klantaccount. Vermeld duidelijk om welk hostingpakket het gaat en wij zorgen ervoor dat de upgrade doorgevoerd wordt. De kosten van het nieuwe hostingpakket worden automatisch verrekend met eerdere betalingen.

Wat is de minimale contractperiode van een hostingpakket?

Je neemt een hostingpakket af per jaar. MijnHosting hanteert verder geen opzegtermijn.

Wat is de factureringstermijn van een hostingpakket?

De factureringstermijn van een hostingpakket geschiedt op jaarlijkse basis.

Welke support krijg ik op mijn hostingpakket?

MijnHosting is iedere werkdag bereikbaar om te helpen met problemen. Ondervind je problemen met de e-mail of website? Dan kun je een support aanvraag indienen via het klantaccount. Dit kun je doen door de volgende stappen te doorlopen:

  • Log rechtsboven in op het klantaccount (rechtsboven in dit scherm)
  • Klik op ‘Helpticket opgeven’
  • Maak een nieuw ticket aan voor de support afdeling
  • Geef zo specifiek mogelijk aan wat het probleem is

Hoe kan ik de bestelling van mijn hostingpakket annuleren?

Voor het annuleren van uw bestelling, kun je gebruik maken van het herroepingsrecht. Houdt er rekening mee dat het herroepingsrecht niet opgaat als je een zakelijke klant bent. Maak via het klantaccount een helpticket aan en geef aan welk product je wenst te annuleren.

Hoe kan ik mijn hostingpakket downgraden?

Een downgrade van je hostingpakket kan je via het klantaccount op de volgende manier aanvragen:

  • Log rechtsboven in op het klantaccount (rechtsboven in dit scherm)
  • Klik op ‘Helpticket opgeven’
  • Selecteer de afdeling ‘Verkoop’
  • Geef aan om welk hostingpakket het gaat